دوربین پلاک خوان چیست و چه ویژگی هایی دارد

 

دوربین پلاک خوان چیست و چه ویژگی هایی دارد

 

دوربین های با قابلیت پلاک خوانی، دوربین های مداربسته تخصصی هستند که دارای یک نرم افزار داخلی برای شناسایی و ضبط پلاک خودرو ها حتی در هنگام حرکت هستند. تجهیز سیستم های ترافیکی توسط دوربین های تشخیص پلاک امکان تجزیه و تحلیل و ضبط پلاک وسایل نقلیه را در هر شرایط چالش برانگیزی اعم از آب و هوای بد، سرعت بالا و مشکلات مربوط به تداخل نور چراغ ماشین ها میسر می سازد.

 

طراحی سیستم های نظارتی بر پایه این نوع از دوربین های مداربسته هوشمند بسیار پیچیده تر و تخصصی تر از نصب دوربین های معمولی است. تفاوت این دوربین ها با دوربین های معمولی در این است که دوربین های پلاک خوان می توانند حرکت خودروها را از مسافت های دور حتی در سرعت های بالا و نور آزاردهنده چراغ خودرو ضبط کنند . تمامی اطلاعات خودرو ها با استفاده از اطلاعات زمانی یا اطلاعات پلاک قابل جستجو هستند.

 

ویژگیﻫﺎى کلیدی دوربین های تشخیص پلاک داهوا

دﻗﺖ ﺑﺎﻻى ﭘﻼك ﺧﻮاﻧﻰ، دﻗﺖ  و ﺗﺸﺨﯿﺺ ﭘﻼك با دقت بیش از 98 درﺻﺪ و دﻗﺖ شناسایی کاراکترهای ﭘﻼك ﺧﻮدرو با دقت ﺑﯿﺸﺘﺮ از 95 درﺻﺪ ، دوربین ﭘﻼك ﺧﻮان ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از آنالیزهای ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ تصویر تعبیه ﺷﺪه در ﺧﻮد در ﺳﺮﻋﺖ ﻫﺎى کمتر از 40 کیلومتر ﺑﺮ ﺳﺎﻋﺖ وﺟﻮد ﭘﻼك را در ﺗﺼﻮﯾﺮ تشخیص دﻫﺪ و ﺳﭙﺲ کاراکترهای ﭘﻼك را ﺑﺨﻮاﻧﺪ. این مکانیزم ﺑﺮاى ﻫﺮ دو ﻧﻮع حرکت ﺧﻮدرو ﺷﺎﻣﻞ دور ﺷﻮﻧﺪه و ﻧﺰدﯾﮏ ﺷﻮﻧﺪه ﺑﻪ دوربین ﺻﺪق می کند. در ﻫﺮ دو ﻧﻮع ﺣﺮﮐﺖ ﻧﺰدﯾﮏ ﺷﻮﻧﺪه و دور ﺷﻮﻧﺪه ، عکس اﺻﻠﻰ، عکس بریده ﺷﺪه ﭘﻼك ﺧﻮدرو و ویدیوی ﻣﺘﻨﺎﻇﺮ ﺑﺎ آن ذخیره ﻣﻰ ﺷﻮد.

 

ﺑﺪون نیاز ﺑﻪ ﺣﻀﻮر ﻧﮕﻬﺒﺎن در درب ورودى ﺑﺮاى ﮐﻨﺘﺮل راﻫﺒﻨﺪ.

 ﯾﮏ سیستم ﭘﻼك ﺧﻮان ﺑﻪ راﺣﺘﻰ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻔﻬﻤﺪ که خودرویی ﮐﻪ در ﺣﺎل ﻧﺰدﯾﮏ ﺷﺪن اﺳﺖ در لیست سفید ﻗﺮار دارد و یا خیر و در ﺻﻮرت ﺗﻄﺎﺑﻖ ﭘﻼك اتومبیل ﺑﺎ لیست سفید راﻫﺒﻨﺪ را ﺑﺎز کند. در ﻣﻮارد ﺧﺎص ﻣﺎﻧﻨﺪ ورود بازدید کننده ﭘﻼك ﺧﻮدروى ﺑﺎزدﯾﺪ ﮐﻨﻨﺪه ﻗﺒﻼ در سیستم ﺛﺒﺖ ﻧﺸﺪه اﺳﺖ ویا اینکه دوربین ﻧﺘﻮاﻧﺪ ﭘﻼك را ﺑﺨﻮاﻧﺪ، اینترکام کنار درب امکان ﺑﺮﻗﺮاى ﺗﻤﺎس ﺑﺎ مرکز کنترل را ﻓﺮاﻫﻢ می کند. در اﺗﺎق کنترل، اﭘﺮاﺗﻮرﻫﺎ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻨﺪ از راه دور در ﺻﻮرت نیاز راﻫﺒﻨﺪ را ﺑﺎز ﮐﻨﻨﺪ.

 

کاربرد های دوربین پلاک خوان

 

بوسیله دوربین های مداربسته پلاک خوان می توان پارکینگ های عمومی را به نحوی مدیریت نمود که  پرداخت وجه، و یا ورود و خروج خودرو ها تسهیل و یا حتی به صورت خودکار انجام شود.

مورد استفاده در مدیریت ترافیک فرودگاهها، برای اطمینان از اینکه تنها وسایل نقلیه مجاز می توانند به خطوط تاکسی و یا خطوط حمل و نقل عمومی راه یابند.

کنترل دسترسی، در مکان هایی که درب های ورودی تنها برای وسایل نقلیه مجاز باز شده و پلاک همه خودروهای بازدید کننده به طور خودکار ثبت شوند.

این دوربین ها می توانند عملکرد هشداری داشته و در هنگام ورود وسیله نقلیه غیر مجاز هشدارهای لازم را بدهند.